Tips en tricks om tijdens Pasen niet aan te komen

Thea Artikelen

Zeg eens eerlijk, hoeveel chocolade paaseitjes heb jij al gegeten? Een gemiddeld paaseitje bevat 40 kcal en 2 gram verzadigd vet. Dat je het weet. Als je er maar van genoten hebt en als je je verder aan je gezonde voedingspatroon hebt gehouden, is er niet zoveel aan de hand. Maar hoe zorg je ervoor dat je tijdens Pasen niet aan gaat komen? Wij hebben de juiste tips & tricks.

1. Begin de dag met het juiste ontbijt
Je hebt misschien niet in de hand wat er tijdens de Paasbrunch wordt geserveerd, maar je kunt zeker controle uitoefenen over wat je eet als je wakker wordt. Ontbijt hoog in eiwit, maar laag in calorieën, vet en koolhydraten. Eiwit verzadigd heel goed en koolhydraten eet je voldoende tijdens de Paasbrunch/lunch/diner. Kies dus voor 2-3 rijstewafels met kipfilet of een Clean Meals Eggs & Veggies.

2. Eet groente, groente en ook nog groente
Voordat je los gaat op het Paas-mandje met de lekkerste broodjes of op het kaasplankje rond borreltijd, zet een bord neer vol met rauwkost of een lekkere groene salade. De vezels in groente zullen je vol gevoel geven, waardoor je minder geneigd bent jezelf vol te proppen met ‘slechte’ voeding.

3. Bak je eigen koekjes of cake
Koop dit jaar geen kant-en-klare paaskoekjes of een lekkere (vette) cake, maar ga zelf aan de slag in de keuken. En dat doe je dan vooral zónder suiker te gebruiken. Genoeg lekkere recepten te vinden waarvan iedereen gaat smullen. Daar hoeft zeker geen suiker aan te pas te komen.

4. Compenseer!
Als je jezelf toch te buiten gaat aan chocolade eitjes, probeer die overdosis dan te compenseren door bij de andere maaltijden voor lichter en kleiner te gaan. Ga dus voor veel kleinere porties, vervang de ene maaltijd voor een andere (verruil die vet belegde broodjes voor een salade of Clean Meals Soup) en laat iets staan dat je normaal gesproken wel zou eten (zoals je dagelijkse latte machiatto).

5. Eet dinsdag weer normaal
Voor sommige mensen duurt het Paasweekend vier dagen (als je op Goede Vrijdag al begint met snaaien, that is). Voor de meesten is het een één of tweedaags festijn. En natuurlijk ‘zondig’ je dan. Je eet waarschijnlijk wat paaseitjes en geniet van een mega uitgebreid Paasontbijt. Moet kunnen, wat ons betreft. Maar ga de dinsdag na Tweede Paasdag weer over op je normale regime. Berg die dag alle chocolade eitjes op zodat je niet in de verleiding komt. Of geef al het overgebleven lekkers aan vrienden, familie of neem wat mee naar werk – voor je het weet, is het op. Thank God voor collega’s.

In 4 dagen weer in shape
Wil je echt compenseren na de Paasdagen? Dan is het Clean Meals Resetpakket een top keuze. In 4 dagen reset je je voedingspatroon en je valt meteen wat af. Perfect plannetje voor als je jezelf even hebt laten gaan en je jezelf een boost wil geven op weg naar de zomer.

Het pakket bevat alles wat je moet eten in deze 4 dagen en kost je € 119,95. Dat is maar € 29,- per dag en je zult jezelf dankbaar zijn dat je het gedaan hebt! Bestel het voor de Paasdagen, dan kan je meteen erna starten!

Meer info over het resetpakket lees je hier >>

clean-meals-resetpakket-2

Thea Tijssen is freelance redacteur voor diverse (online) magazines. Naast schrijven, houdt ze van gezond eten en sporten, maar omdat ze ook dol is op borrelen en uit eten gaan, is ze altijd op zoek naar manieren om (nog) gezonder te leven. Ze woont in Amsterdam samen met haar man en hun twee zoontjes.